התאמה של קופי למוצר – כך הופכים מוצרים לזכירים

גולת הכותרת ומטרת העל של ענף השיווק והפרסום הוא יצירת זכירות. כיצד הופכים מוצרים לזכירים? איזו השפעה יש להתאמה בין ה"קופי" למוצר? מאמר זה יעסוק בנושא זה.

מהי זכירות ומדוע היא כה חשובה?

כאשר חברה או עסק יוצאים בקמפיין פרסומי כזה או אחר, בין אם ברשת האינטרנט, בעיתונות, באמצעות שיווק מוצר או בכל אמצעי שהוא, לנגד עיניהם עומד הרצון להפוך את המוצר (או את השירות) לכזה שכל מי ייתקל בפרסום שלו, יזכור אותו. אותה רמת זכירות מהווה את הבסיס ליצירת הגירוי הראשוני של הלקוח כלפי המוצר, כשבהמשך נוצרת אהדה שלו כלפיו, העדפה על פני מוצרים דומים של המתחרים, ולבסוף – פעולה: רכישת המוצר, הזמנת השירות וכדומה. וכאן מתחיל הכסף לזרום, ההכנסות גדלות והפרסום הופך למשתלם במיוחד.

מתאימים קופי למוצר – הנשק העיקרי ביצירת זכירות

אמנם ישנן דרכים רבות ליצירת אותה זכירות חשובה, וכאשר בוחנים את סיפורי ההצלחה הגדולים בהיסטוריה של הפרסום (מהתינוק של במבה ועד הגבינה עם הבית), מגלים את מנעד הפעולה האפשרי הרחב. הדבר אותו חשוב לכם לדעת הוא שהבסיס הרחב של יצירת הזכירות טמון בהתאמת החלק הקריאטיבי, היצירתי, הידוע בכינויו ה"קופי", הכולל סלוגן, לוגו, שיר קליט, דמויות שונות, תסריט כלשהו וכדומה, לבין המוצר עצמו. כדי לחדד את העניין, ניקח את התינוק שכל המדינה מכירה ואוהבת: התינוק של המוצר 'במבה'. כאן נעשתה התאמה בין קהל היעד הראשוני של המוצר (כלומר קהל יעד של תינוקות וילדים) לבין ה -"קופי", וזאת בדמותו של התינוק החביב. כך נוצרה זכירות מופלאה, במסגרתה כל ילד בן 3 יצעק "במבה" כאשר יזהה את התינוק החייכן, ומכאן הדרך להצלחה המסחררת שנוחל החטיף – קצרה ביותר.

דוגמאות נפלאות להתאמה מושלמת בין קופי למוצר

אבל התינוק של במבה ממש לא לבד. הנה כמה דוגמאות נפלאות למוצרים נהדרים אותם ניתן, למשל, לחלק לעובדים וללקוחות החברה כמתנות, ואשר בזכות "קופי" יצירתי ומותאם, הפכו ברגע למוצרים בלתי נשכחים…

  • מארז ממותג לחוף הים עם הכיתוב "אויש, תנוחו" – כמה פשוט, ככה קולע בול! המארז כולל מחצלת, תיק, מטקות וכאמור – "קופי" נפלא. מתנה נפלאה לעובדים שלכם.
  • כדור לחץ עם הכיתוב "איתך גם במצבי לחץ" – פעם נוספת נתקלים במוצר יום יומי, שהופך לבעל ייחודיות וערך מוסף קליל, משעשע וזכיר. סימבולי, שמיש ואידיאלי כמתנה למנהלי המחלקות של החברה שלכם.
  • מארז ממותג ליום האישה – מארז הכולל בירה "מלכה", כוס, שוקולד ועוד, בצירוף הכיתוב "יא מלכה". עממי, מצחיק, בגובה העיניים, וכמובן, מתאים למוצר. מארז שכל עובדת תשמח לקבל. לצפייה במוצר לחצו כאן.
  • גלויה נגד אלימות כלפי נשים – גלויה עליה מתנוססת הכותרת "לשמוע, לראות, לדעת", ומוצרים הקשורים לכך: לשמוע – אוזניות; לראות – פנס; לדעת – גלויה. מתוחכם, שנון ואמיתי.

ישנן עוד דוגמאות רבות, אבל את המסר כבר הבנתם: פרסום זכיר ו"קופי" מותאם לא צריכים להיות מלאכת מחשבת ומלאי תחכום. הגדולה היא בפשטות, בפנייה להומור או לרגש, בשימוש במשפט קצר וקליט, וכמובן – בהתאמה למוצר.

כעת, כל שנותר לכם לעשות הוא לצפות בקטלוג המתנות המקוריות שלנו ולהחליט מהו המוצר או המוצרים המתאימים לכם. בהצלחה!